Oldalmegjelenítések:

2011. március 30., szerda

Babgulyás

Ma itt voltak a fiaim és mindenfélét dolgoztak. Elégették a levágott száraz pampafüvet, ami jó nagy halomban állt a hátsó kertben. Eldolgozták a vakondtúrásokat, füvet nyírtak udvaron, árokban. Én pedig finom babgulyást főztem nekik.

Hozzávalók:


25 dkg száraz fehér bab
50 dkg sertés lapocka
némi füstölt oldalas
10 dkg füstölt kolbász
2 szál sárgarépa
2 szál fehérrépa
1 közepes fej vöröshagyma
4-5 gerezd fokhagyma
1 cső erős paprika
petrezselyemzöld
2 evőkanál étolaj
2 kávéskanál őrölt paprika


Elkészítése:


A babot átválogattam és előző este hideg vízben beáztattam, hogy hamarabb megfőjön. Főzés előtt a babról a vizet leöntöttem, átöblítettem, majd a kockára vágott hússal, füstölt oldalassal, karikára vágott kolbásszal, karikára vágott sárgarépával és fehérrépával, kis kockákra vágott vöröshagymával és  vékony szeletekre vágott fokhagymával, mintegy 3,5 liter hideg vízben feltettem főni. Megsóztam és csendesen forralva fedő alatt puhára főztem. Amikor már puha volt a hús is és a bab is, az olajat egy kis lábasban felforrósítottam, beletettem az őrölt paprikát, megkevertem és hozzáöntöttem a leveshez. Egyet forraltam és tulajdonképen már készen is volt. Még megszórtam frissen vágott petrezselyemzölddel. 
Én mindig készítek hozzá tésztát, amelyet saját magam gyúrok. E munkálatot nagyban segíti a tésztagép - én csak tésztamasinának hívom:) - amellyel csak elnyújtom a tésztát, vágni késsel vágom a kívánt formára: kockára, metéltre, illetve ha csipetkét szeretnék, akkor elcsipkedem, majd forrásban lévő sós vízben kifőzöm.
Jelen esetben a kockatésztát belefőztem az elkészült levesbe. Amint feljött a tészta a leves tetejére, tálba öntöttem és már tálaltam is.
Általában tejfölt és ecetet kínálok hozzá.
A belefőzött erős paprikát kistányéron adtam az asztalra.


2 megjegyzés:

Seafalcon írta...

Megtaláltam! Csak az oda vezető út más egy kicsit, az eredmény ugyanaz: egy nagy finom egytálétel! :-)

Roza írta...

Tulajdonképpen igen:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...