Oldalmegjelenítések:

2011. április 6., szerda

Cukros pite

Megint egy ezeréves recept:) Nagyon szeretjük a kelt tésztákat. A fánkoktól a kalácsig, mindent. Ezt a cukros pitét általában - amíg még dolgoztam és a hét végére maradt a mosás, takarítás - szombaton készítettem mindig, valamilyen levessel... Nem valamilyennel, "reszelt" levessel. Azt szoktam mondani, hogy ha több napig tartó alvás után felébredve a gyerekeim meglátnák a reszelt levest és a cukros pitét, nyugodtan megállapíthatnák, szombat van:) 
Még egy érdekessége van ennek a tésztának: ez igazából lepény. Mert a pite az, amikor két kelt tésztalap között van a töltelék. Aminek a tetején van, az a lepény. De én még kislány koromban ezt neveztem pitének. Így is maradt meg a családban:)

Hozzávalók:

50 dkg liszt
2 tojás sárgája
1 cs. szárított élesztő
5 dkg olvasztott vaj
4-5 dl langyos tej
4 dkg kristálycukor

Elkészítése:

A lisztet megsózom belekeverem a kristálycukrot, az élesztőt, közepébe mélyedést készítek, oda beleütöm a 2 tojás sárgáját, és apránként adagolva a langyos tejet, fakanállal jó egyneműre-simára dagasztom a tésztát.
Ekkor még hozzáöntöm az olvasztott vajat, és addig dagasztom, míg a külseje szép fényes-hólyagos nem lesz. 
Melegített fedővel letakarom, langyos helyen 45 percig kelesztem. Amikor megkelt, fakanállal jól átverem,
kizsírozott tepsibe öntöm, tetejét megkenem tejjel, majd jó alaposan megszórom kristálycukorral és még 32 percig kelni hagyom. Közben előmelegítem a sütőt. Közepes lángon jó fél órát, 40 percet sütöm. Akkor van készen, amikor a teteje szépen megpirult, a beleszúrt tűre pedig már nem ragad a tészta.
Kockákra vágva tálalom.

Megjegyzésem:

Ugyan ebből a tésztából készítek meggyes, vagy bármilyen gyümölccsel megrakott lepényt. Akkor a tésztát nem kenem meg tejjel, csak megszórom a gyümölcsökkel. Ha nyers gyümölcsöt használok és az nem lenne elég édes, akkor kevés kristálycukorral megszórom.

3 megjegyzés:

Vicuska írta...

Szeretem az ilyen ezeréves recepteket! :)

Roza írta...

Én is:))

Ditti írta...

Kedves Roza, nagyon szuper a blogod! Ezt biztos el fogom készíteni! Nálunk egyébként az a pite, aminek a tetején van a gyümölcs, és amikor két réteg között, az pedig a lepény. :)
A pite mindig kelt tésztából készül nálunk, a lepény pedig mindig valamilyen zsíros tésztából. De mindegy is, hogy pite, vagy lepény, a lényeg, hogy finom legyen! :)))

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...