Oldalmegjelenítések:

2011. április 5., kedd

Sárga borsó főzelék

Tulajdonképpen mi a párommal nagyon szeretjük ezt a főzeléket. Tegnap valamelyik barátném főzött ilyet és megkívántam:) Ma el is készítettem.
Megmosolyogtam, mert annak idején az üzemi konyhán csak "betonfőzelék" névvel illettük....

Hozzávalók:


50 dkg sárgaborsó
kevés füstölt oldalas, (vagy ennek hiányában szalonnabőrke)
1 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
babérlevél
ételízesítő
2 evőkanál étolaj
1 evőkanál liszt

Elkészítése:


A sárgaborsót előző este hideg vízben beáztatjuk. (Ha hirtelen ötlettől vezérelve szeretnénk elkészíteni, akkor sincs semmi baj, így is, úgy is hamar megfő.)
Egy megfelelő edénybe beleöntjük a megmosott sárgaborsót, hozzáadjuk az apróra összevágott vöröshagymát, fokhagymát, füstölt dolgokat, babérlevelet, majd felöntjük annyi vízzel, hogy kb 2 ujjnyira ellepje. Szórunk bele egy kevés ételízesítőt (ki melyiknek a híve), mert a zöldséges íz csak előnyére válik a főzelékünknek. Ha felforrt, másfél órai lassú főzés következik. Időnként megnézzük, mennyire puhul, illetve fő szét a borsó. Amikor szétfőtt, egy nagyon "vékony" rántással berántjuk. Azért nevezem vékonynak, mert akár el is hagyhatnánk, a főzelék akkor is sűrű lesz. De a megszokott ízek miatt nem árt egy kis rántás. Ehhez az étolajat felforrósítjuk, beletesszük a lisztet és kevergetve zsemleszínűre pirítjuk. Ekkor levesszük  tűzről és félretesszük, hogy kihűljön. Ugyanígy levesszük a tűzről a főzeléket is, hogy kicsit az is visszahűljön. Én ezt azért találtam ki, mert ez esetben nem kell a rántáshoz vizet önteni, és nem is csomósodik be, amikor a főzelékhez öntjük. Amikor ez megtörtént, egyet forralunk rajta és már el is készült. A benne főtt füstölt dolgokat kivehetjük, ha pl. szalonnabőrke és nem szeretnénk megenni. De ha füstölt oldalas pl. akkor azt is elfogyaszthatjuk hozzá.

Készíthetjük pörköltekkel, én ma maradék csirkepörköltet halásztam ki a fagyasztóból, azzal nagyon szeretem. De lehet sertés- ill. marhapörkölttel, fasírozottal, sült virslivel is fogyasztani.

És én az ecetet és a savanyúságot biztosan nem hagyom ki.:)

Megjegyzésem:


Látható, az én főzelékem nem pürészerű... De éppen azért. Mert főzelék. Ha sárgaborsópürét szeretnék, akkor teljesen szétfőzöm.




Nincsenek megjegyzések:

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...