Oldalmegjelenítések:

2011. április 6., szerda

Sóska főzelék

Leszedtem az idei első sóskatermést... Péterfiam imádja. El is készítem neki, és ha nem tudom valahogy eljuttatni, akkor lefagyasztom.

Hozzávalók:


kb. fél kg sóska
4-5 evőkanál étolaj
3-4 evőkanál liszt
kevés cukor

0,5-0,7 liter tej

Elkészítése:


A sóskát többször megmosom. Lecsepegtetem és egy marék levelet összefogva vékonyra szeletelem.
Egy lábasban felhevítem az olajat, beleteszem a lisztet és zsemleszínű rántást készítek. Amikor kész, beleteszem az összevágott sóskát és addig kevergetem, míg az összes meg nem fonnyadt. Ekkor felöntöm annyi hideg tejjel, hogy ellepje. Megsózom, pici cukrot teszek bele, kevergetve felforralom. Ha sűrű lenne, még öntök bele egy kis tejet. Megkóstolom, ha kell, még megsózom.
Ha van rá lehetőség, füstölt-főtt sonka-szelettel tálalom.
Mi általában nem készítünk hozzá burgonyát, kenyérrel jobban szeretjük:)
Ha nincs sonka, a fiam inkább "üresen" eszi meg, én szeretem bundás kenyérrel is.

Annak idején drága nagyanyám a sonka főzőlevével engedte fel...
Édesapám pedig annyira szerette, hogy kellően savanyú legyen, hogy elmentünk a közeli rétre jó savanyú sóskát szedni és az is hozzá lett vágva...

2 megjegyzés:

Zsófi írta...

Ez volt nálunk is tegnap, pont akartam is kérni, hogy írd le, mert Peti azt mondta, hogy nem volt az igazi:D (Mondjuk fagyasztottból csináltam)

Roza írta...

Fagyasztottból is így kell csinálni... Még fagyott állapotban a rántásra tenni, kevés tejet alá és sűrűn kevergetve főzögetni, amíg felolvad. Ha túl sűrű, még kell önteni hozzá tejet.

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...