Oldalmegjelenítések:

2011. április 19., kedd

Tarhonyás kacsaaprólék

Hozzávalók:
(2 személyre)


1 cs. (75 dkg) kacsaaprólék
(van benne több nyak, szárny, máj,
zuza, háta)
3 dl tarhonya
2-3 evőkanál étolaj
2 szál sárgarépa
2 marék zöldborsó (nekem most nem volt)
petrezselyemzöld
bors


Elkészítése:


Az aprólékból húslevest főztem, rendesen bezöldségelve. (A májat nem tettem bele, hogy ne legyen kemény.) Kb. jó 3/4 óra után kivettem a húsokat. Egy lábasban felforrósítottam az olajat, beletettem a tarhonyát és addig pirítottam gyakran kevergetve, amíg a tarhonyaszemek elkezdtek elszineződni. Ekkor felöntöttem 6 dl húslevessel (lehet vízzel is), beleraktam a húsokat, a karikára vagdalt sárgarépát, ha van zöldborsó, az is most kerülhet bele, borsoztam sóztam, amikor felforrt, előmelegített, de takaréklángon levő sütőbe tettem. (Mindig sütőben készítem, nem kell kevergetni, és attól sem kell félni, hogy odasül.) Itt kevergetés nélkül kb 3/4 órát hagytam, azután kivettem, megnéztem, megpuhult-e a tarhonya. Megpuhult. Beletettem az összevagdalt májat, rászórtam a petrezselyemzöldet, a lángot eloltottam, de az ételt tálalásig a meleg sütőben hagytam. Ez idő alatt a máj is elkészült, de finom puha maradt. (Más alkalommal ugyan ezzel a módszerrel rizses húst is szoktam készíteni.
Az eljárás ugyan ez, de a 3 dl tarhonya helyett 3 dl rizst használok.)
Fejes salátát készítettem hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...