Oldalmegjelenítések:

2011. április 10., vasárnap

Tócsni

A múltkor eszembe jutott, hogy amikor Andi (volt férjem lánya) kislány volt - cca 35 éve:) - és egy alkalommal nálunk nyaralt, mivel nagyon szerettem volna a kedvében járni, megkérdeztem tőle, mit szeretne enni. A válasz: tócsnit. Nem is lett volna ezzel semmi probléma, de én akkoriban még csak nem is hallottam erről az ételről, nem hogy el tudtam volna készíteni. (Nálunk sosem készített ilyet se a nagyanyám, se édesanyám...) Faggattam, hogy milyen, hogyan készítette az anyukája, hogy legyen valami iránymutatásom, hogy kedvenc szakácskönyvemben a Horváth Ilona-féle nagyon jó és részletes "mankóban" utánanézhessek.... Nem találtam benne semmit, ami hasonlított volna a kislány által elmondottakhoz. Én azért voltam csalódott, a kicsi lány pedig azért, hogy még ezt sem tudom megcsinálni... Igaza volt a drágának:) 
Arra visszaemlékeztem, hogy  egyszer a sógornőm, aki székely származású, készített valami olyat, amit Andika mesélt, de akkor még  magam is kislány voltam. Aztán eltelt nagyon-nagyon sok év... Egyszer a párommal szóba hoztuk a tócsnit. Kiderült, ő szokott készíteni. Nah, több se kellett!:) Vacsorára a sült kolbászhoz már tócsnit készítettünk. Nagyon finom volt.

Hozzávalók:

6-7 szem burgonya
1-2 egész tojás
2-3 gerezd reszelt fokhagyma
kb. 3 evőkanál liszt (vagy amennyit felvesz)
őrölt szerecsendió
bors

Elkészítése:

A krumplikat megpucoljuk, majd a reszelő nagyobb lyukú részén lereszeljük. Sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a fokhagymát, a tojásokat, végül a lisztet is hozzákeverjük. (Se túl sűrű, se túl lágy ne legyen.)
Egy serpenyőben olajat forrósítunk, majd 3-4 kanál masszát beleteszünk és mindegyiket szépen eligazítjuk, majd mindkét oldalukat szép pirosra sütjük.

Köretnek, de önálló vacsoraételnek is kitűnő.
Frissen fogyasztva a legfinomabb.





Nincsenek megjegyzések:

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...