Oldalmegjelenítések:

2011. május 20., péntek

Édes-savanyú kínai, párolt rizzsel

 Mivel tegnap még nem számítottan az unokákra, és már reggel kivettem a fagyasztóból csirkemellet, azt vissza már nem fagyaszthattam, így nekünk Erős Pistával megcsípősített édes-savanyú kínait készítettem. (Én jobban szeretem, ha kevésbé édes a szósz... De csípős szecsuánit most nem kaptunk.)

Hozzávalók:
(2 személyre)

1 egész csirkemell kicsontozva
1 ü. édes-savanyú kínai szósz
kiskanálnyi Erős Pista
2 szem alma 
kevés olaj
2 adag rizs

Elkészítése:

A csirkemellet és az almákat is kockára vágtam. A csirkemell kockákat kevés olajon megpirítottam, picit sóztam és mielőtt az üveges szószt ráöntöttem volna, még megfuttattam benne két szem kis kockákra vágott almát. Az Erős Pistát közvetlenül az édes-savanyú szószra tettem.  Egyet rottyantottam rajta és már tálaltam is, a közben elkészített rizsköretre.

A rizsköretet én mindig a sütőben készítem el. Az egységnyi rizst (én egy kb. 3 dl-es bögrével mérem ki mindig a rizst) kevés olajon addig pirítom, amíg kifehéredik. Sózom és két egységnyi forró vízzel felöntöm. A sütőt már előzőleg bekapcsolom 220 fokra, majd amikor beleteszem a rizst, a legkisebb fokozatra kapcsolom. A letakart rizst beteszem a sütőbe és mindenféle kevergetés nélkül kb. 20-25 perc alatt szép, pergős rizst kapok.
Bármihez készítek rizst, mindig így járok el vele. Ugyan így készítem a kukoricás, zöldborsós, stb. rizst is. Az egyéb hozzávalókat a pirítás végén adom a rizshez, de a víz arányát - 1:2 - nem emelem. 


4 megjegyzés:

Kati írta...

Nagyon guszta, bár én nehezen barátkozom a kínai étellel.

Roza írta...

Tudod, Kati, mint minden, ez is ízlés dolga:)
Mindent én sem szeretek a kínaiból, de vannak kedvenceim:)

Unknown írta...

Hány fokon párolod a rizst?

Roza írta...

Edit, a pirítást fenn csinálom a lángon. Amikor elkezdem, bekapcsolom a sütőt, rendes 220 fokra. Amikor beteszem a rizst, akkor viszont leveszem a legkisebb fokozatra.

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...