Oldalmegjelenítések:

2011. szeptember 25., vasárnap

Roza magyaros kagylója

Hozzávalók:
(4 személyre)

25 dkg tisztított-előfőzött mirelit kagyló
30 dkg paradicsom
40 dkg zöldpaprika
15 dkg vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 kisebb chili paprika
1 evőkanálnyi paradicsompüré
4 evőkanálnyi étolaj
petrezselyemzöld
kakukkfű
chili szósz
halszósz
lime lé
őrölt bors


Elkészítése:


A mirelit kagylókat hideg vízbe tettem, hogy felengedjenek. A vöröshagymát vékony szeletekre vágtam, majd a felforrósított olajban, kissé megsózva, fedő alatt üvegesre pároltam. Hozzáadtam a karikára vágott paprikát, amikor félig megpuhult, hozzáadtam a szeletekre vágott paradicsomot,  az összezúzott fokhagymát és a meghasított chili paprikát is. Ráöntöttem a pici vízzel elkevertem a paradicsompürét is. Sóztam, borsoztam, kevés lime levet facsartam rá, majd 1 evőkanálnyi halszószt és 1 evőkanálnyi chili szószt adtam hozzá.  Készre főztem. Beletettem a kagylóhúst, azzal egyet forraltam, majd kakukkfű-levelekkel és finomra vágott petrezselyem zölddel szórtam meg és lekapcsoltam alatta a lángot.
Hogy az étel kellően magyaros legyen, galuskával tálaltam.
Ha lett volna itthon, finom könnyű fehérbort i(ha)ttunk volna hozzá:))


1 adag szénhidráttartalma: 14,2 g
10 dkg galuska:                 18,8 g
Összesen:                       33,0 g
================================

5 megjegyzés:

Petra írta...

Micsoda különleges recept, nagyon jó. A kagyló nem az első számú kedvencem, de ezt szívesen megkóstolnám.

Éva írta...

Nagyon guszta, biztos nagyon finom volt!

Roza írta...

Petra, én azért találtam ki ezt így, mert én se igen ettem még kagylót (ill. konzervet kb. 30 éve:), és nem akartam, hogy elkészítem valami eredeti recept szerint és nem ízlik...?

Éva, tényleg finom volt. Néha fogok venni még kagylót és ismét elkészítem:)

Kati írta...

Sosem ettem kagylót, de így nagyon jól hangzik.

Roza írta...

Kati, ha magától a kagylótól nem idegenkedsz, nyugodtan próbáljad ki:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...