Oldalmegjelenítések:

2011. november 25., péntek

"Pucér" töltött káposzta

Vagy káposztás húsgombóc? Nálunk ma ez volt az ebéd. 


Hozzávalók:
(2 személyre)

60 dkg savanyított káposzta
25 dkg darált hús
füstölt csont, vagy füstölt szalonnabőr
1,5 fej vöröshagyma
1 egész tojás
fél marék rizs
1,5 teáskanál őrölt paprika
1 evőkanál étkezési keményítő
1 gerezd fokhagyma
babérlevél
őrölt bors

3-4 evőkanál étolaj
tejföl

Elkészítése:

Az 1 fej vöröshagymát apró kockákra vágjuk és a felforrósított étolajon - picit megsózva és fedő alatt - üvegesre pároljuk. Tűzről levesszük, beletesszük az őrölt paprikát, felöntjük 3-4 dl vízzel. Beletesszük a füstölt csontot, vagy füstölt szalonnabőrt, majd hozzáadjuk a savanyított káposztát. Visszatesszük a tűzre, sózzuk, borsozzuk, beleaprítjuk az egyik gerezd fokhagymát is és annyi vizet öntünk rá, hogy jól ellepje. Fedő alatt lassan főzzük.
Elkészítjük a gombócokat:
A darált húshoz hozzáadjuk a fél marék rizst, a tojást, a fél fej vöröshagymát finomra vágva, a másik gerezd fokhagymát lereszelve, vagy fokhagymanyomón átnyomva, sózzuk, borsozzuk, hozzáadunk fél teáskanál őrölt paprikát és jól összedolgozzuk. Ha káposztalevelekbe töltjük, akkor azt most tehetjük meg. Ha csak gombócokat készítünk, akkor amikor a káposztánk már puha, a húsból gombócokat formálunk, legalább 7-8 db-ot és szépen elhelyezzük a csendesen fővő lében. Fakanállal kissé szétmozgatjuk a káposztát, hogy a gombócokat a lé jól ellephesse. Kb. 25-30 percig főzzük, majd egy hústűt beleszúrva megnézzük, hogy megpuhult-e. Amennyiben igen, akkor a gombócokat az egyik felére összerakjuk, a másik felébe pedig beleöntjük az 1 evőkanál étkezési keményítőt, melyet egy kevés vízzel elkevertünk. Belekeverjük, azonnal besűrűsödik. A lángot lekapcsoljuk, a gombócokat szépen visszarendezzük, és óvatosan megkevergetjük a káposztát, hogy a sűrített lé mindenhol érje.
Tálalásnál tejföllel kínáljuk.

11 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta! Én is így szoktam csak csinálni "pucéran" mármint a gombócokkal és nagyon szeretjük! Biztos nagyon finom volt, egészségetekre!

Petra írta...

Nekem így is nagyon tetszik. :)

wanna írta...

Csuda jó dolgokat készítesz, szeretem nagyon a savanyú káposztát, főzve,nyersen, finom és egészséges.

trollanyu írta...

De nagyon szeretem, nem baj, ha pucér is:) Nálunk is sokszor készült így, ha nem volt savanyú káposzta levél.

Roza írta...

Nálunk a párom szereti, ha van "kabátja", de én nem... Igaz, most nem is volt itthon levél...

María írta...

Én is főztem már így káposztát, mert meguntam, hogy mindenki hozzám pakolta a "bundát". Egy bunda pluszban még elmegy, de 3 már sok. Lehet, hogy én is készítek a hét végén, úgy megkívántam :)!

MJ írta...

Jó ez így "puccéran"! Szeretem, :))

Lívia írta...

Én is csak így főzöm ezt a káposztát. Mi is nagyon szeretjük, felesleges betekerni a káposztalevélbe, mert csak a helyet foglalja, kisebb is a töltelék - gombóc - és nem is esszük meg a levelét. A blogomban is megtalálható. Én húsgombócos káposztának nevezem. Biztos, hogy finom volt amit készítettél, ezt nem lehet elrontani ezekkel a belevalókkal.

Roza írta...

Maria, ez így is van. Érdemesebb akkor csak gombócot készíteni.

MJ, tényleg jó:))

Lívia, max. valamilyen ünnep alkalmával szoktam becsomagolni, hogy szó ne érje a ház elejét:))

Katalin írta...

Finom ebédetek volt! Köszi még egyszer a gratulációt, e-mailben válaszolta, remélem megkaptad.

Roza írta...

Katalin, megkaptam igen:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...