Oldalmegjelenítések:

2011. november 12., szombat

Tejfölös harcsapaprikás túrós csuszával, tepertővel.

Tegnap a havi nagybevásárlás ügyén a városban töltöttük az időt és költöttük a pénzt!:) Cél a halas volt, ahol időnként finom ízű pontyot szoktunk vásárolni. Az ablakban a szemembe ötlik egy papír, hogy valaminek 500 Ft kg-ja. Mondom a páromnak, hogy valami 500 Ft, bármi is az, vegyünk!:) Bementünk az üzletbe és nem más, mint nagy kedvencem, a törpeharcsa került 500 Ft-ba. Kérdés sem volt, hogy veszünk!:) Kértünk is 2 kg-ot, az árus kedves volt, mert igyekezett nagyocskákat válogatni. Mentegetőzött, hogy ezeknek nem vállalják a tisztítását... (A pontyot és az egyéb (nagy) halakat ingyen tisztítják.) Mondtam, nem baj, imádom tisztítani a jó kis bökős törpéket:)) A pontyot megtisztították, aztán mikor hazaérkeztünk, neki lehetett állni a 22 db 12-16 cm hosszú törpeharcsa megtisztításának. Besóztuk őket, majd amíg elpakoltunk, ők szépen -  nem túlságosan állatbarát módon - "kínjukban" lecsiszatolták egymásról a nyálkát. Párom hősiesen segített. Ő vagdosta le a csontvágó ollóval a tüskéket, én bontogattam őket. Mit mondjak, eltartott egy darabig.
Ezek után nem volt kérdéses, hogy ma készítek tejfölös harcsapaprikást túrós csuszával.

Azelőtt, ha eljártunk horgászni, nem igen hoztuk haza a törpeharcsákat. Egy párat talán, javítandó az ízével a halászlét. aztán egyszer az egyik tónál odahozott a tulaj egy vödröt, hogy ne dobjuk vissza a törpéket, hanem rakjuk abba a vödörbe... Mi minden további nélkül ezt tettük volna, de az illető szószátyár lévén lelkesen elmesélte, hogy ő bizony a törpéből harcsapaprikást készít és hogy valami isteni finom... Párommal összenéztünk, aztán tessék-lássék gyűjtögettük az illetőnek a törpéket, a többit viszont hazahoztuk. Onnantól mi is nagy lelkesen készítjük ebből az aprócska halból a finom harcsapaprikást:)

Néhány hozzávaló között egy egész - tisztított - törpe:)

A feldarabolt társaság:

(Egyébként szálkátlan, finom húsú halacska. Még kirántva is nagyon finom, de egy családnak bizony egy 2 kg-nyi mennyiség nem sok. Viszont 500 Ft volt kg-ja. Nagy testvérének, az afrikai szürkeharcsának 1.600,-. Hát én inkább összeböködtetem magamat a törpével, semmint annyi pénzt kiadjak egy halért, aminek 1/3-a a feje. És 2 kg-osnál kisebbet nem érdemes venni. Szóval, na!:)

A kisütött tepertő:

A túrós csusza:

És a tejfölös harcsapaprikás túrós csuszával, tepertővel:

És a recept:
(Legjobban Liza receptje hasonlít az enyémhez, ezt teszem közzé.)

Hozzávalók:

1 kg harcsafilé
30 dkg füstölt szalonna
2 fej vöröshagyma
2 paprika
1 paradicsom
1 ek törött paprika
kevés erőspaprika (vagy erős pirosarany)
1 kis pohár tejföl (1,75 dl)
1 ek liszt

a túróscsuszához:

50 dkg csuszatészta
50 dkg túró
4 púpos ek tejföl

Elkészítése:

A harcsát megtisztítom, fejét levágom. A gerincnél végigvágva lefejtem a húst (filézem), majd  kb. 3x3 cm-es kockára felszelem és besózom.

A füstöltszalonnát felaprítom és zsírjára sütöm. Kiszedem a pörcöt a zsírból, fele zsíron üvegesre pirítom a felkockázott vöröshagymát. A paprikát és paradicsomot is apró kockára darabolom, a hagymához adom, tovább pirítom, párolom.

Lehúzva a tűzről belekeverem a törött paprikákat, visszarakom a tűzre és felöntöm egy pohárnyi vízzel. Sózom, borsozom és 10 percig párolom, majd belerakom a halszeleteket és együtt tovább párolom. Ha kell levét után pótolom.

Mikor a hal kész (10-15 perc) kiszedem és a visszamaradt pörköltalapot behabarom. De előtte  leveszem a tűzről és kézimixerrel kicsit pürésítem, ami igazán sima, krémessé teszi a paprikás alapot.
A tejfölt, lisztet simára keverem egy kevés vízzel, kiegyenlítem egy kis pörköltlével és állandóan kevergetve az alaphoz adom.
Együtt összeforralom. Végül a  halszeleteket visszarakom.

Közben elkészítem a túrós csuszát.
A tésztát bő, forrásban lévő sós vízben kifőzöm, majd leszűröm, tálba rakom és a maradék szalonnazsírral meglocsolom.
A túrót villával összetöröm, hozzákeverem a tejfölt, sózom egy kicsit (vigyázva, mert a pörc is sós!) és én ezt mikróban összemelegítem.
Végül összekeverem a tésztával és a pörccel.
A harcsapaprikással együtt tálalom, tejföllel meglocsolom.

María írta...

Hú, ez isteni étel lehetett!! Szívesen betársultam volna ebédelni :)! Régebben Legnagyobbikom is hozott haza, de újabban nem tud fogni. Nem tudom mi lehet az oka, pedig nagyon finom ételeket lehet belőle készíteni!!

Éva írta...

Te vagy a második blog ahol halat látok . Nagyon guszta így a tésztával még eddig nem ettem halat, de már hallottam hogy nagyon finom így!

Petra írta...

Rendkívül finom étel megint! A törpeharcsa pucolását azonban nem irigyelem. :)

Hobbychef írta...

Isteni finom lehetett. Bár srác koromban én is pecáztam, s fogtam törpeharcsát is, már nagyon rég nem volt hozzá szerencsém. Ezért a pénzért én is szívesen megtöltöttem volna vele a mélyhűtőt, bár a pucolás elég macerás.

trollanyu írta...

Hát nagyon ügyesek vagytok, hogy ennyi munkát bevállaltatok:) Szuperül hangzik ez a menü:)

Roza írta...

Tudjátok, ez a valamit valamiért elve:))

Trollanyu - sajnos - most Neked van talán a legkisebb esélyed, hogy kipróbáljad, de ha egyszer lesz, ne mulasszad el!

Éva, igaz én nagyon szeretek mindenfajta halat, de el sem tudom képzelni, hogy valaki még sosem evett... Miért ez a nagy ellenszenv?:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...