Oldalmegjelenítések:

2012. január 6., péntek

Pankó

Soha nem kedveltem a nagyon finom zsemlemorzsát. Ha nem magam készítettem, igyekeztem durvább szemcséjűt választani. De valamiért sosem voltam elégedett. Aztán egyszer láttam a tv-ben egy műsorban egy durva szemcséjű panírozót, melyről kiderült, a japánok zsemlemorzsája és úgy hívják, pankó. Nosza, elkezdtem után kutakodni, de a környéken nem találtam. Végül a neten nem csak azt találtam meg, hogy hol kaphatok és mennyiért, de azt is - mert mire is jó a net - hogy miből és hogyan készül.
Tulajdonképpen roppant egyszerű. Fehér kenyérbelet durvára lereszelnek és megszárítanak... Uccu! Félretettem egy kenyeret és amikor már pár napja szikkadt, darabokra vágtam és az almareszelőn lereszeltem, majd szétterítettem egy tepsin és megszárítottam. Tehát nem megszárítottam a kenyeret és lereszeltem, hanem lereszeltem és megszárítottam. Elkészült az én pankóm:) Nagyon finom volt az ebben panírozott hús, amikor kisült. Közel sem szívta a panír annyira magába az olajat, és finom ropogós volt. Most már nem csak a majonézt nem fogom többé üzletben vásárolni, a kedvemre való panírozót (zsemlemorzsának mégsem nevezhetem:) is elkészítem magamnak:)

Így néz ki:

Legközelebb különösen ügyelni fogok arra, hogy csak a kenyér belét reszeljem le, akkor teljesen fehér lesz.
Igaz, az szemernyit sem befolyásolja az elkészült étel minőségét:)

9 megjegyzés:

Zita írta...

Ha van késes robotgéped, abban még gyorsabban és egyszerűbben el lehet készíteni, rögtön a friss kenyérbélből. :)

Éva írta...

Általában én is készítem a zsemlemorzsát. Már a gyerekeim is nekem gyűjtik a száraz pékárut. Dió darálón szoktam ledarálni és ha a tésztaszürőn szitálom át akkor kapok egy finomabb és egy darabosabb morzsát. Ahogy te csináltad az is biztosan jó!

María írta...

Én is úgy készítettem a zsemlemorzsát, mint Éva. De most legutóbb nem szitáltam át, így rusztikusabb. De ez az általad mutatott megoldás is tetszik. Ki fogom próbálni.

Dulmina írta...

Régóta itthon készítem a morzsát, de ezt a módszert még nem ismertem. Én teljesen megszárítom, majd húsdarálón áthajtom. Át lehet utána szitálni, hogy külön legyen apró és nagy, de legtöbbször vegyesen hagyom és úgy használom. De mindenképpen ki fogom próbálni ezt a "fordított" módszert is.

marisz57 írta...

Nagyon régóta magam csinálom a morzsát. Úgy szoktam,hogy átszitálom és külön használom az aprót, és külön a - mostmár tudom, hogy pankót. De én eddig nem panírozásra használtam, hanem tepsis zöldséges ételek készítésekor.
Majd kipróbálom vele a panírozást is.

Culinaria Ungaria írta...

Kedves Roza!
Èn is régóta szemezek már a pankóval, de eddig még nem készítettem! A neten csak úgy áradoznak róla, hogy mennyire finom az így panírozott étel! Àllítólag a KFC csirkehúsijait is ebben panírozzák! Most már tényleg ki kell próbálnom! :-) Tök jó, hogy te ilyen nyitott vagy az ílyen újdonságokra! :-D

Daisy írta...

Köszi, hogy írtál róla!
Én is hallottam már sokat a pankóról, de ezután ki is fogom próbálni, mert venni nem lehet a környékünkön.

wanna írta...

Ez tényleg szuper, hogy házilag is lehet készíteni, én a Culinarisban szoktam venni, régóta használom és nagyon szeretem.

Roza írta...

Zita, sajnos nincs:(

Éva, most nagyon tetszik nekem:)

Maria, tudom ajánlani:)

Dulmina, lényeg, hogy durvább legyen, mint az általunk ismert zsemlemorzsa.

Marisz szerintem is próbáljad ki:)

Krisz, nyitott vagyok, főleg ha nem kell érte sok pénzt kiadnom:)

Daisy, nem is kell ezért pénzt kiadni. Aztán csinálunk, ha fogyóban van:)

Wanna, akkor Te megerősíted, hogy tényleg finom és jó ugye? Köszönöm:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...