Oldalmegjelenítések:

2012. március 11., vasárnap

Ma egy komplett ebédet főztem, ami elég ritkán fordul elő:)

Leves, második és desszert.

Húsgombóc leves:
1 adag szénhidráttartalma: 12 , 2 gramm

Hozzávalók: 

a húsgombóchoz: 

15 dkg darált hús 
1 zsemle
kis fej reszelt vöröshagyma 
 só 
bors 
zöldség zöld 
1 tojás 

1 evőkanál étolaj

a leveshez: 

2  szál  
(15 dkg) sárgarépa 

1 szál (10 dkg) petrezselyem 
1 (10 dkg) burgonya 

2 dkg karalábé
2 dkg zeller
2 dkg vöröshagyma
10 dkg zöldborsó 
5 dkg paprika
5 dkg paradicsom
delikát


Elkészítése: 
 
A zöldségeket meghámozom, felkarikázom. Kevés olajon kissé megsózva, fedő alatt párolom,  majd felöntöm annyi vízzel, amennyi levest szeretnék főzni. A burgonyát kockára darabolom és azt is hozzáadom. Delikáttal, sóval, borssal ízesítem. Mikor a zöldségek már jól megpuhultak belerakom a húsgombócot és együtt készre főzöm. 

A húsgombóc elkészítése: 
a hagymát megpirítom, majd az összes többi hozzávalóval együtt összekavarom. Kiskanállal gombócokat formálok belőle és a levesbe szaggatom.
Friss zöldség zölddel megszórva tálalom.



Cserépben sült káposztás tarja:

1 adag szénhidráttartalma: 18 gramm


Hozzávalók:

60 dkg savanyú káposzta
1 kg tarja szeletekre vágva
bors
1 fej vöröshagyma
köménymag

Elkészítése:

A savanyú káposztát átöblítjük, és összekeverünk 1 nagy fej karikára vágott vöröshagymával. Megszórjuk köménymaggal. A legalább 1 órára hideg vízben beáztatott római tál aljára tesszük. A tetejére helyezzük a  tarjaszeletet, amelyeket egy éjszakát pácoltunk sóval borssal, olajjal  fűszerezve.  A lefedett tálat hideg sütőbe tesszük. Kb. 2 óra múlva a hússzeleteket megfordítjuk, és ha ez az oldaluk is megpirult, akkor krumplipürével tálaljuk. 

Desszertnek pedig csokoládés körtét készítettem. Ez a finomság volt az, amit fiatal lány koromban először készítettem el. Emlékszem, a családnak nagyon ízlett:) Azóta eltelt úgy 40 év, hogy talán egyszer sem készítettem el. A páromnak már emlegettem egy ideje, és ma végre rászántam magamat:)

Hozzávalók:

4-6 db körte
20 dkg kristálycukor (vagy ennek megfelelő mennyiségű édesítőszer)
3 dkg kakaópor
2 dkg liszt
2 dl tej
3 dl víz
1 cs. vaníliás cukor
1 dkg vaj

Elkészítése:

A vízből, a cukorral és a vaníliás cukorral szirupot főzünk. Ha forr, a közepes nagyságú, meghámozott, félbevágott körtéket (esetleg almát) puhára főzünk benne. Ha a körte megpuhult, kivesszük a szirupból és lecsepegtetjük. A szirupot felére beforraljuk. A kakaót elkeverjük a liszttel, és 2 dl hideg tejjel simára, csomómentesre. A felére besűrűsödött sziruphoz öntjük és addig főzzük, amíg szépen besűrűsödik. A tűzről levéve 1 dkg vajat addig keverünk benne, amíg az elolvad, a csokoládé pedig szép fényes lesz. A körtéket üvegtálra helyezzük, a csokoládét ráöntjük. Alaposan lehűtve, tejszínhabbal díszítve tálaljuk.

1 fél körte ch. tartalma kevés csoki mártással: 72 gr - 4 körte esetében. Édesítővel 22 gr
1 fél körte ch. tartalma kevés csoki mártással: 52 gr - 6 körte esetében. Édesítővel 18 , 6 gr

17 megjegyzés:

marisz57 írta...

Főleg a csokoládés körtéd tetszik a mai menűből. Azt hiszem, lekoppintom.

Roza írta...

Csak ajánlani tudom, Marisz:))

Lívia írta...

Ez igen! Jöhet mind a három.Csak a desszert az amit én fruktozzal édesíteném.

Roza írta...

Líviám, semmi akadálya:)) Én is tehettem volna bele Cologran folyékony édesítőt...

Katalin írta...

Ma fejedelmi ebédetek volt :), csupa finomságot főztél!

Bokor Boglárka írta...

Szia!
Köszönöm, hogy feliratkoztál hozzám!
Az teljes ebédért meg irigyellek, én képtelen vagyok egy-két fogásnál többet összehozni, hiába vasárnap van. Az én reszortom többnyire a süti, a többit a férjemnek kell megoldania. Ezért is nincs nálam nagyon főétel recept, mert a férjem lusta blogot írni. :)

Éva írta...

Nagyon guszta !Finom ebédetek volt, a desszert igazi újdonság számomra !

mellissina2 írta...

Nagyon finom volt az ebéd Nálatok,és a desszert izgalmas!:):):)

Nagyon jó a háttérkép!Éledezik a természet!!!

trollanyu írta...

Hú, de szuper menü volt nálatok:) Nekem minden tetszik, de leginkább a káposzás tarja fogott meg, az ötletet raktározom is:)

Vicuska írta...

Nekem a teljes komplett ebéd bejön!!!

Rózsa írta...

Nagyon érdekes a körte, valószínű ki fogom próbálni.

Roza írta...

Annyira örülök, hogy valami különlegességgel én is tudtam szolgálni:)

Margaretta drágám, kicsi gyerekek mellett elég nehéz is... Ezen sose bánkódjál:)

Betti írta...

Nagyon finom ebédet készítettél!!!!
Én is szoktam húsgombóclevest, csak egy kicsit másképp.... Friss káposztát teszek bele a zöldségek mellé, és a végén savanyítom citrommal, majd tejföllel tálalom.

teller-cake írta...

Szívesen veletek tartottam volna erre az ebédre (is)! :-) A cseréptálas receptet mentettem, gyűjtöm ezeket mert nagyon szeretek a Pataki tálamban sütni. Köszi az ötletet!

Roza írta...

Betti, a Te variációd is nagyon finom lehet. Legközelebb kipróbálom:)

Teller-Cake, én pedig szívesen láttalak volna:))
Egyetértek, a cserépben nagyon finomak lesznek az ételek.

Petra írta...

Nagyon tetszik a menüsor. A cserépedényben sült káposztás tarja különösen. :)

Gabriella írta...

Wooow! Micsoda komplett ebéd! :)
A húsgombóc leves a kedvencem, a cserépedényben sült ételeket meg egyenesen imádom... na és a csokis desszert már csak pont az i betűn... :)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...