Oldalmegjelenítések:

2012. március 22., csütörtök

Tojással töltött fasírozott, snidlinges burgonyapürével, kínai kel salátával

Hozzávalók:

A fasírozotthoz:

25 dkg darált hús
1 kis fej vöröshagyma
petrezselyemzöld

bors
1 egész tojás
3-4 evőkanál étolaj
1 szikkadt zsemle

+ 4 egész tojás

A burgonyapüréhez:

40 dkg burgonya

3-4 dkg vaj
1 dl tej
1 csokor snidling

Salátához:

0,5 kg kínai kel
1 marék pitypang levél vagy rukkola
3 evőkanál ételecet
3 kávéskanál só
3 evőkanálnak megfelelő folyékony édesítőszer
fél liter víz

Elkészítése:

A fasírozottat a szokásos módon elkészítjük. Négy gombócot formálunk belőle, és kizsírozottt tepsibe rakjuk úgy, hogy mélyedést készítünk bele. Olajjal megkenjük és forró sütőben majdnem készre sütjük. Mielőtt teljesen megsülne kivesszük és mindegyik mélyedésbe ütünk 1-1 egész tojást. Megsózzuk, visszatesszük a sütőbe és még addig sütjük, amíg a tojások megszilárdulnak. (Aki jobban szereti, hogy a tojások lágyabbak legyenek, az kevesebb ideig süsse.)
Snidlinges burgonyapürével és kínai kel salátával - amibe kevés pitypang-levelet is tettem - tálaltam.
A burgonyapüréhez sós vízben puhára főztem a kockára vágott burgonyát, majd a levet leöntöttem róla.
Hozzáadtam a vajat és azzal együtt burgonyanyomóval összetörtem a burgonyát. Ekkor beleöntöttem a jó forró tejet és habosra kevertem vele. A vágott snidlinget ez után adtam hozzá.
A kínai kel salátát úgy készítettem, hogy a levelekből kivágtam a vastag középső eret és a maradék levelet vékony szeletekre vágtam. A vízből, sóból, édesítőből és ecetből elkészítettem a salátalevet, amelybe beletettem a kínai kelt és tálalásig hűtőben tartottam. A pitypang-levelet tálalás előtt kevertem a salátához.

1 db fasírozott szénhidráttartalma: 13,5 gramm
1 adag burgonyapüré ch tartalma:  22 gramm
1 adag saláta szénhidtáttartalma:      2 gramm

11 megjegyzés:

MJ írta...

de szép "ződ". :) Ma én is zöld színűt ettem, de medvehagyma miatt.
Mutatós menü és finom is lehet.

trollanyu írta...

Igazán szemet gyönyörködtető, és nagyon finom is lehet, szuper menü:)

iri írta...

Nagyon jol nez ki Roza draga!

marisz57 írta...

Nagyon finom ebédetek volt!

Katalin írta...

Nagyon finom lehet, gyönyörűen tálaltad!

Éva írta...

Nagyon fincsi ebédetek volt, egészségetekre!

Rózsa írta...

Sokszor a látvány hozza meg az étvágyat, mint most is, nagyon guszta.

Seffer Lilla írta...

Igazán tavasdzias étel, nagyon szuper. Olyan régen ettem fasírtot. Megkívántam.

Adél írta...

Ez a fasírt nagyon guszta!

Vicuska írta...

Varázslatos, milyen jól mutat, és finom is!!!

Roza írta...

Mindenkinek nagyon szépen köszönöm!!

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...