Oldalmegjelenítések:

2013. február 21., csütörtök

Húsos rakott tészta

Igazából lasagnet szerettem volna készíteni. De mivel még nem készítettem, körülnéztem a receptek között és - amelyeket én megnéztem - egyik sem készült akkor készített, friss tésztával. Én azzal szerettem volna készíteni. Így magam, tapasztalat hiányában nem tudtam eldönteni, hogy azt is beletehetem-e nyersen, vagy főzzem-e inkább ki. De egy frissen készült tésztát nem lehet al  dente főzni... Így maradt a húsos rakott tészta.
Hozzávalók: 
(4 főre) 

25 dkg darált hús 
1 fej vöröshagyma 
1 gerezd fokhagyma 
25 dkg tészta (jelen eseten fodros nagykocka) 
1 kis dob. sűrített paradicsom 
5 dkg füstölt szalonna 
5 dkg füstöt kolbász 
oregano 
bazsalikom 
bors 
só 

Öntet: 

2 dl tejföl 
1 dl tej 
2 db tojás 

Tetejére reszelt sajt 

Elkészítése: 

A szalonnát kis kockákra, a kolbászt lehetőség szerint egészen apró kockákra, a vöröshagymát is apró kockákra vágom. A szalonnát felteszem a tűzre és addig hevítem, amíg a zsír kiolvad belőle. Nem kell, hogy tepertős legyen, csak jó olvadjon ki belőle a zsír. Ekkor ráteszem a vöröshagymát és a kolbászt, és fedő alatt addig párolom, míg a hagyma üveges nem lesz. Ekkor ráteszem a húst, a zúzott fokhagymát, és a hús fehéredéséig pirítom. Ekkor jön hozzá a paradicsompüré, amit egy kevés vízzel hígítottam, valamint a fűszerek: só, bors, bazsalikom, oregano. 
A tésztát enyhén sós vízben "al dente" kifőzöm, hideg vízben lehűtöm, majd a felét egy kizsírozott tepsibe, vagy tűzálló tálba terítem. Rá öntöm és elsimítom rajta a ragut, majd a tészta másik felét teszem rá. A tejfölt a tojásokkal és a tejjel simára keverem, és ráöntöm a tésztára. 

Előmelegített sütőben addig sütöm, amíg a tetején a tészta pirulni kezd. 
Ekkor kiveszem, megszórom reszelt sajttal és már csak annyi időre teszem vissza, hogy a sajt megolvadjon és egy kis színt kapjon (ezt én elhagytam, nem szeretem  a megolvadt sajtot, egyedül a meleg szendvicsen:).

Most házi csemegeuborkát adtam hozzá.

4 megjegyzés:

MJ írta...

Ezt nagyon szeretem. Mondjuk nem ápolok rossz viszonyt a tésztafélékkel. :)

Roza írta...

Az a sajnos, hogy én sem:))

Névtelen írta...

Mindig friss tésztát szoktam gyúrni, kinyújtom és tenyérnyi darabokat egy picit főzőm sós vízben. Utána rétegesen lerakom, tészta, darált hús olaszos fűszerezéssel, tészta, besamell mártás tészta hús és így tovább, nagyon finom !Nem egy gyors kaja, de pont olyan lesz mint olaszországban.
Inci

Anikó írta...

Ilyet sem főztem-sütöttem még, kipróbálom, pedig milyen egyszerű, laktató, vittem is a receptedet:-))))

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...