Oldalmegjelenítések:

2013. április 1., hétfő

Mascarponés-gesztenyekrémes torta

A tortát az ITT található recept alapján kis változtatással készítettem el.
Hozzávalók:


25 dkg gesztenyemassza
25 dkg mascarpone
5dl habtejszín
2 cs zselatinfix
2 ek cukor
23 db babapiskóta
másfél dl langyos tej
1 ek rum (vagy rumaroma)
hidegre dermedő csokiszósz (elhagyható, de nem érdemes ;)
dísz (fakultatív)

(22 cm-es tortakarika)

Elkészítése:

Adjuk a langyos tejhez a rumot, forgassuk meg benne a babapiskótákat. Ha nagyon felszívná magát nyomkodjuk ki belőle a felesleges tejet.
Rakjuk ki piskótával egy 22-es tortaforma alját, és öntsük rá a csokiszószt, majd fél piskótákkal rakjuk körbe a tortakarika szélét (ezeket ne mártsuk tejbe!) és tegyük hűtőbe.
A mascarponét keverjük el a cukorral, majd adjuk hozzá a gesztenyemasszát.
Verjük kemény habbá a tejszínt a zselatinfix-szel, majd óvatosan forgassuk hozzá a gesztenyés krémhez. Csodálatosan könnyű, habos krémet kapunk!
Simítsuk a krémet a tortaformába.
A tetejére öntsünk még a csokiszószból. (Én tortadarát szórtam rá.)
Tegyük hűtőbe egy éjszakára (de legalább pár órára).


Nagy sikere volt!:) Úgy elfogyott, mintha sosem lett volna!:)


6 megjegyzés:

wanna írta...

Szép lett, biztos fincsi is. Boldog húsvétot!

marisz57 írta...

Nagyon szép tortát kerekítettél!
Lerí róla, hogy finom volt!

Roza írta...

Wanna, Marisz, köszönöm szépen!:)

MJ írta...

Ahogy így elnéztem, egyáltalán nem lep meg, hogy hamar elfogyott. :))

Katalin írta...

Nagyon szép lett az ünnepi tortád, fincsi lehetett!
Húsvét után kedden felétek jártunk. A rossz idő miatt csak a templomnál álltunk meg, és a tájházat néztük meg. Hosszabb kirándulást terveztünk, de sajnos a pocsék időjárás miatt nem lett belőle semmi. A tájházat már régóta terveztem, a nénivel telefonon beszéltem meg, így kedden ebéd után, amikor éppen nem esett, mentünk, de mire kijöttünk a házból, már ismét csöpögött. Szép volt a berendezés, a ruhák, a hímzések. A pincefalunál így már nem is álltunk meg, majd nyáron reméljük sikerül kicsit hosszabban sétálnunk, kirándulnunk. Egyszer már kérdeztem, ne haragudj de elfelejtettem, hogy Ti merre laktok? Ha jól emlékszem, nem bent a faluban.

Roza írta...

Kedves MJ, jól látod:))

Katalin, a mi kis falunk neve Szentgálszőlőhegy. A pincefalutól szinte egy ugrás:) Nagyon örülök,hogy itthon jártatok!

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...