Oldalmegjelenítések:

2013. augusztus 21., szerda

Paradicsomos burgonyafőzelék

Ma kettesben voltunk a kis Zsozsókával, ezért az ő kedvére készítettem a paradicsomos burgonyafőzeléket.
Főleg, hogy van a kertben bioparadicsom!:) Mivel kicsikémnek még csak 2 kis foga van alul, ezért feltétnek kicsit megpirított darált húst készítettem. (Főtt hússal én nem szeretem.)
Hozzávalók:  

80 dkg nyers,tisztított burgonya 
4-5 nyers paradicsom, paradicsomlé, v. sűrített paradicsom hígítva 
ízlés szerint cukor, 
só, 
1 csokor zeller zöld, 
kis fej reszelt vöröshagyma 
szükség esetén 1 ek. étk. keményítő 

Elkészítése: 

A vékonyra szeletelt burgonyát a lehéjazott és feldarabolt paradicsommal felteszem főni, vagy felöntöm annyi paradicsomlével, amennyi éppen ellepi. (A nyers paradicsomokat kicsit megnyomkodom, hogy levet eresszenek, ne keljen vizet adni hozzá.) Teszek bele reszelt vöröshagymát és zeller zöldet. Sózom, ízlés szerint cukrozom és addig főzöm, amíg a burgonya megpuhul. Ekkor kissé összetöröm a burgonyát a burgonyanyomóval, ezzel sűrítem. Ha mégis szükség lenne még egy kis sűrítésre, étkezési keményítővel sűrítem. 
Feltét lehet főtt hús, sült hús, fasírt, sült virsli, tócsni, stb.


2 megjegyzés:

annalíz írta...

Kedves Róza ! Nagy örömömre rátaláltam a blogodra, és követőd lettem ! Puszi Panni

Roza írta...

Kedves Panni, nagyon örülök Neked és nagyon szépen köszönöm!:) Remélem, találsz majd kedvedre való ételeket.
Puszillak!
Roza

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...