Oldalmegjelenítések:

2013. szeptember 27., péntek

Birsalma kompót télire

Az idén nem tudom, mi lehet az oka, de felénk minden gyümölcsfa csúcsrajár... Rengeteg gyümölcs van rajtuk.
Ez persze nagyon jó, csak felmerül az emberben, hogy nem ezt követi-e a hét szűk esztendő...
Már többször említettem, mindent úgy teszek el, ha jövőre esetleg kevésbé lenne szerencsés a termés, akkor se legyünk lekvár, befőtt, savanyúság nélkül.

A birsalma általában nem tartozik a háziasszony kedvencei közé, ha a kimagozás, lehéjazás nem könnyű feladatára gondolunk.
Éppen Zsanuária blogját lapozgattam, amikor  megláttam a tavaly készített birskompótját. 
Nosza, uccu, gyorsan összekapkodtam a birsfa alól közel a megfelelő mennyiséget és nekiláttam.
Egészen apró változtatással az ő általa leírtak szerint készítettem el.
(Nekem szokatlan a befőtt tartósító... De én is azzal készítettem:)
Annyival kevesebb gyümölcsöt szedtem össze, hogy nekem nem lett 4 üveggel, csak 3-mal. De sebaj.
Mint említettem, rengeteg birs van a fán.
De egyetértek (Zsanuária) Anikó gondolataival:
 "hátha hosszú lesz a tél".

6 megjegyzés:

Kati írta...

Imádom a birskompótot, főleg a levét:) Nálunk azon melegében , napok alatt el is szokott fogyni, nem marad meg télire:)

Roza írta...

Mi is nagyon szeretjük:) A friss fogyasztásra szánt kompótba nem teszek tartósítót... Meg még rengeteg van a fán, van remény, hogy ehetnek is eleget, meg marad is télire:)

Anikó írta...

Roza nagyon megtisztelő, hogy az én kompótomat választottad, nekünk annyira ízlett, hogy idén még többet fogok eltenni, nemrég volt ropogós kacsasült valamelyik hétvégén és ahhoz ettük, valami frenetikusan finom együtt.Én egyszerűen megőrülök a birsalmáért, annyira szeretem, sajtot is készítek mindig dióval, bár nagyon pepecselős és fárasztó de a végeredmény kárpótol mindenért:-))))
Remélem ízleni fog a kompót:-)))

Roza írta...

Köszönöm Anikó, és jól választottam!;) Én is teszek el még, amennyit csak lehet, meg lekvárt is készítek belőle. Érdekes, sajtot még sosem próbáltam, de az idén nem is kerül rá sor:)

wanna írta...

Igazán szép lett! Imádom a birsalmát, de kompótot nem szoktam készíteni, csak sajtot és zselét lehet, hogy majd most... :)

Roza írta...

Wanna, én meg a sajtot tervezgetem:) Még sosem csináltam, pedig szeretem.

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...