Oldalmegjelenítések:

2013. november 6., szerda

Birslekvár és -kompót télire

Kihasználva, hogy hétfőn nem kellett főznöm, nekiestem a maradék birs feldolgozásának. 
Mit ne mondjak, sérüléseim száma majdnem megegyezik a feldolgozott birsek számával:(  Azzal nem mondok újat, hogy birset nem egyszerű feldolgozni... Ehhez még adjuk hozzá, hogy volt 3 hetem, amikor konyhám sem volt, így a birsek szebb darabjai csak mentek tönkre, csak mentek tönkre:(( Így aztán a maradékból kellett gazdálkodnom. Szívesen csinálom én, hisz a családom örül a kamrában sorakozó nem kevés egyéb lekvárnak is, de már majdnem besokalltam:( 
Kínlódás volt, mire ennyi (és látszik, hogy aprócska darabok is  vannak) ép birset kifarigcsáltam a hibás gyümölcsökből... Viszont bio!:) Már ez az egy dolog volt, ami vigasztalt némileg:)
 A kompótnak valókat meg is hámoztam. Most négy üveggel lett... Meg korábbról van még 2.
 Lekvár 7 üveggel lett. Ezeket Viki receptje szerint készítettem el. Én még fahéjjal és gyömbérrel is ízesítettem. (A szakácskönyveim még nem kerültek elő, így az én családi receptem sem:( De így is nagyon finom lett:) Olyan sűrű lekvárom lett, hogy az üvegbe úgy kellett beleszuszakolni, hogy ne maradjon levegős:) Ezt egy cseppet sem bánom!:)
 Munkám végeredménye. (Még vissza van a birsalma sajt, de ahhoz most nem volt erőm.) Arról majd legközelebb számolok be!


6 megjegyzés:

Anikó írta...

Tudom miről beszélsz, az én kezem is tiszta seb, pedig nem hámoztam csak magvaltam és csak sajtot készítettem idén, mert másra nem volt energiám, erre is alig kapartam össze magam, ja és csak 5-6 kg volt a mennyiség.
De elég is volt:-)))))
Látom szépen alakultok, lassan teljesen rendben a ház, szépek lettetek:-))))

Roza írta...

Anikó drágám, köszönöm szépen!:)
Én holnap még egyet "sajtozok", nem lesz itthon a kislányom, aztán búcsút intek a birseknek az idénre.

Katalin írta...

Szépek lettek. Én is nemrég főztem lekvárt, igaz nem sokat, de meghámozni és a magházát kivágni épp elég volt :)
A sajt még nálam is várat magára...

Kati írta...

Roza, nagyon ügyes vagy:) Imádom a birskompótot:)

Culinaria Ungaria írta...

Kedves Roza!

Csatlakozom az elöttem szólókhoz, mert én is szeretem a birsalmát, a sok munka ellenére is. Nem tudom,hogy ismered-e, de van egy tuti receptem birsalmasajtra, ami irtó gyorsan kész van:

http://chiliesvanilia.blogspot.de/2005/11/birsalmasajt-21szzad-konyhjban.html

Èn már tavaly is készítettem, egy részét dióval és mézeskalácsfüszerezéssel. Nagyon finom volt!! Itt látható:

http://culinariaungaria.blogspot.de/2011/12/quittenbrot-besser-gesagt-quittensterne.html

Remélem hasznát veszed! Üdv, Krisztina :-)

Roza írta...

Katalin, Kati, köszönöm szépen:)

Kriszta, feltétlenül megnézem, köszi szépen!:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...