Oldalmegjelenítések:

2014. július 22., kedd

Uborka mártás töltött zsemlével

Uborkamártás:

Hozzávalók:
(2 személyre)

4 db kovászolni való méretű uborka
1 kis fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2 ek. liszt
1 doboz kefir
friss kapor

bors

Elkészítése:

Az uborkákat héjastól lereszeltem az almareszelőn, majd sózva, borsozva, a reszelt vöröshagymával és a reszelt fokhagymával, annyi vízben, amennyi ellepte,  puhára pároltam. A pohár kefirbe elkevertem a lisztet és behabartam vele az uborkát, majd frissen vágott kaprot szórtam rá. (Aki a joghurtot kedveli, azzal csinálja. Én nem szeretem:)
Töltött zsemle:

Hozzávalók:
(2 személyre)

2 db szikkadt zsemle
2-3 db csirkemáj
kevés reszelt vöröshagyma
1 egész tojás
1 teáskanálnyi étolaj
só,
bors,
majoránna
petrezselyemzöld

Tetejére:

2 dkg vaj

Elkészítése:

A zsemlék kalapját levágtam, majd a belsejüket - amennyire lehetett - kiszedtem és összemorzsoltam. A csirkemájat elkapartam és a zsemléhez adtam a tojással, a vöröshagymával, a kevéske étolajjal és a fűszerekkel együtt. Jól összedolgoztam. A zsemléket forró sütőben kissé megpirítottam, majd ecsettel egy kis tejjel kívül-belül megkentem. A tölteléket kétfelé vettem és megtöltöttem a zsemléket. A kalapjukat visszatettem és mindegyik tetejére tettem 1-1 dkg vajat, majd betettem a forró sütőbe, kb. 20-25 percig sütöttem, majd tálaltam.

4 megjegyzés:

Ani írta...

Nahát ez a töltött zsemle!Nagyon jó ötletet adtál!

Roza írta...

Örülök neki Ani!:) Bármilyen főzelékhez lehet töltött zsemle a feltét.

Anikó írta...

Ez milyen érdekes, uborkamártás... nem is hallottam még róla, igazi különlegességeket tudsz Roza :-)))))

Roza írta...

Anikó, köszönöm szépen:) Pedig van uborkamártás, igaz, savanyú uborkából készítve, húsok mellé.
Ezt, nyersből, én találtam ki:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...