Oldalmegjelenítések:

2014. szeptember 19., péntek

Kökénylekvár

Még tavaly ősszel szedtem mintegy 3 kg-nyi kökényt. Akkor nem volt időm megfőzni, így betettem a fagyasztóba, ahol mostanáig "csípte a dér":)
A fagyasztóból kivettem, átöblítettem, majd Katalin receptje szerint készítettem el.
Hozzávalók: 

dércsípte kökény, 
ízlés szerinti cukor (én édesítőszert használtam)
dzsemfix, 
nátrium benzoát

Elkészítése:

A kökényt  kevés vízben feltettem főni. Hamar megpuhul, nem kell sokáig főzni. Ekkor egy tésztaszűrőn egy fakanál segítségével átpasszíroztam, mivel a nagy magjai miatt más passzírozó nem nagyon használható hozzá. Az így kapott gyümölcspéphez adtam az édesítőszert és elkezdetem főzni.   1 kg gyümölcspéphez kb. 50 dkg cukornak megfelelő édesítőszert tettem. Mikor már jól felforrt, hozzáadtam a dzsemfixet, kb. 5 percig főztem még erős lángon. Forrón üvegekbe töltöttem, tetejére késhegynyi nátrium benzoátot tettem, majd egy réteg celofánpapírt, utána rátekertem az üvegekre a fémkupakot, amíg mindet kiadagoltam, fejre állítottam őket. Utána száraz dunsztban hagytam kihűlni.
Finom, pikáns lekvár lett belőle.

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Örülök, hogy elkészült a lekvárod! Valóban jó sokáig csípte a dér, csakis finom lehet :-)

Roza írta...

Finom lett!:))

María írta...

Az első kép alapján azt hittem szilva. Sose ettem még semmit, ami kökényből készült. Hasonlít valamilyen gyümölcshöz az íze?

Roza írta...

Mariám, kissé fanyar, nem tudnám máshoz hasonlítani az ízét hirtelenjében. De jó dércsípetten már édesebb lesz, ezért érdemes a fagyasztóba betenni. (Azért 1 évig nem kell ott tartani:) Főzéskor pedig ízlés szerint lehet a cukrot beletenni. Szerintem húsokhoz nem kell, hogy mézédes legyen.

María írta...

Igazad van Roza, húshoz nem kell édesnek lennie. Láttam az isteni sült lapockádat, szívesen megkóstoltam volna, nagyon guszta :)!

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...