Oldalmegjelenítések:

2016. március 6., vasárnap

Mit főzzünk nagypénteken?

Fenti címmel hirdetett játékot Ani, a A parókia konyhájából blog háziasszonya.

Elgondolkodtam és egyúttal visszagondoltam régi nagypéntekekre, hogy szerepelt-e visszatérően étel, tehát teremtődött-e hagyomány. Azt kell mondjam, hagyomány nem teremtődött. Én teremthetek hagyományt azzal, hogy nagypénteken az idei évtől kezdődően mindig azt az ételt fogom elkészíteni.

A lehetőségek tárháza így sem szűk. Tészták, főzelékek bőséges lehetőséget adnak. És akkor még a levesekről nem is beszéltünk.

Az idei nagypénteki menü Kora tavaszi csalán krémleves krutonnal:

Azt hiszem, ahhoz, hogy esetleg hagyományt teremtsek, jól választottam.

2 megjegyzés:

Anikó írta...

Az én családom nem volt vallásos, még a nagyszüleim sem, soha nem jártak templomba, ill. akkor csak, amikor minket gyerekeket megkereszteltek, de a böjtöt tartották húsvét előtt, nagypénteken pedig kivétel nélkül mindig vagy túrós tészta volt, vagy spenótfőzelék tükörtojással az ebéd.
Ezzel csak azt szeretném leszögezni, hogy ezek olyan régi családi szokások, beivódások, hogy szinte már nem is tartoznak a vallás kötelékébe feltétlenül :-)

Roza írta...

Köszi Anikó, így igaz!:)

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...